Το YouTube θα αρχίσει να μοιράζεται τα έσοδα από διαφημίσεις με τους δημιουργούς των Shorts από την 1η Φεβρουαρίου, αποκάλυψε η εταιρεία τη Δευτέρα. Για να προετοιμαστείτε για την επερχόμενη αλλαγή, το YouTube αρχίζει να παρουσιάζει νέους όρους για όλους τους δημιουργούς στο Πρόγραμμα συνεργατών YouTube. Οι δημιουργοί πρέπει να αποδεχτούν τους νέους όρους έως τις 10 Ιουλίου για να παραμείνουν στο πρόγραμμα.
Η σημαντική αλλαγή στο Πρόγραμμα συνεργατών του YouTube θα επιτρέψει στους δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα από διαφημίσεις που προβάλλονται μεταξύ βίντεο στη ροή Shorts. Αν και το νέο μοντέλο κατανομής εσόδων θα αντικαταστήσει το YouTube Shorts Fund, η εταιρεία λέει ότι αναμένει ότι η πλειοψηφία των παραληπτών Shorts Fund θα κερδίσει περισσότερα με το νέο μοντέλο κατανομής εσόδων Shorts. Όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, οι δημιουργοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο πρόγραμμα εάν πληρούν το νέο όριο των 1.000 συνδρομητών και 10 εκατομμυρίων προβολών Shorts για 90 ημέρες.
Ως μέρος των νέων όρων, οι δημιουργοί πρέπει να αποδεχτούν συγκεκριμένες ενότητες δημιουργίας εσόδων. Η πρώτη ενότητα ονομάζεται “Ενότητα δημιουργίας εσόδων από τη σελίδα παρακολούθησης” και επιτρέπει στους δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα βίντεο μεγάλης διάρκειας και στο YouTube Premium. Η επόμενη ενότητα ονομάζεται “Μονάδα δημιουργίας εσόδων από Shorts” και σας επιτρέπει να κερδίσετε χρήματα από διαφημίσεις που παίζουν μεταξύ Shorts στη ροή Shorts και YouTube Premium. Η τελευταία ενότητα ονομάζεται “Προσθήκη προϊόντων εμπορίου” και αφορά λειτουργίες όπως Συνδρομές καναλιού και Supers.
Το YouTube συνιστά στους δημιουργούς να αποδέχονται όλες τις ενότητες για να ξεκλειδώσουν πλήρως τις δυνατότητες κερδών τους στην πλατφόρμα. Οι δημιουργοί που φτιάχνουν Shorts και έχουν αποδεχτεί τη νέα Μονάδα δημιουργίας εσόδων από Shorts θα γίνουν κατάλληλοι για κατανομή εσόδων από διαφημίσεις Shorts στις προβολές Shorts τους από τον επόμενο μήνα.
Όσο για το πώς ακριβώς θα λειτουργήσει η κατανομή εσόδων των Shorts, είναι λίγο περίπλοκο λόγω της άδειας χρήσης μουσικής. Κάθε μήνα, τα έσοδα από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται μεταξύ των Short θα αθροίζονται και θα χρησιμοποιούνται για την επιβράβευση των δημιουργών Shorts που δημιουργούν έσοδα και την κάλυψη του κόστους αδειοδότησης μουσικής. Μέρος των συνολικών εσόδων θα κατανεμηθεί στο χώρο συγκέντρωσης δημιουργών με βάση τις προβολές και τη χρήση μουσικής σε όλα τα Shorts που παρακολουθήσατε. Εάν ένας δημιουργός ανεβάσει ένα Short χωρίς μουσική, όλα τα έσοδα που σχετίζονται με τις προβολές του πηγαίνουν στο χώρο συγκέντρωσης δημιουργών. Εάν ένας δημιουργός ανεβάσει ένα Short με μουσική, τα έσοδα με βάση τις προβολές του θα κατανεμηθούν μεταξύ του Creator Pool και των μουσικών συνεργατών με βάση τον αριθμό των κομματιών που χρησιμοποιούνται.
Στη συνέχεια, η Creator Pool κατανέμεται στους δημιουργούς. Το YouTube εξηγεί ότι θα κατανείμει έσοδα σε δημιουργούς Shorts που δημιουργούν έσοδα με βάση το μερίδιό τους στις συνολικές προβολές Shorts στο Creator Pool. Εάν ένας δημιουργός έλαβε 5% κατάλληλες προβολές από όλα τα Short που ανέβηκαν από δημιουργούς που δημιουργούν έσοδα, τότε θα του κατανεμηθεί το 5% των εσόδων στη δεξαμενή δημιουργών. Οι δημιουργοί θα διατηρήσουν το 45% των εσόδων τους που διατίθενται από Shorts. Για παράδειγμα, εάν σε έναν δημιουργό διατεθούν 1.000 $ από την ομάδα δημιουργών, θα πληρωθούν 450 $.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μη πρωτότυπα Short δεν είναι κατάλληλα για κατανομή εσόδων. Τα μη πρωτότυπα Short είναι αυτά που περιλαμβάνουν μη επεξεργασμένα κλιπ από ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές, περιεχόμενο που έχει ανέβει ξανά από άλλους δημιουργούς στο YouTube ή άλλη πλατφόρμα ή συλλογές χωρίς να έχει προστεθεί πρωτότυπο περιεχόμενο. Τα σορτς που λαμβάνουν τεχνητές ή ψεύτικες προβολές, όπως από αυτοματοποιημένα κλικ ή scroll bot, δεν είναι επίσης κατάλληλα για κατανομή εσόδων.