Από καιρό ήταν στα σχέδια μας να λανσάρουμε και μείς το δικό μας merch! Όχι ότι καταφέραμε κάτι μεγάλο στον αχανή κόσμο του ίντερνετ, ωστόσο σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ένα καλό boost σε περίπτωση που ήταν επιτυχημένο (spoiler alert: μέχρι στιγμής που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν ήταν και τόσο επιτυχία…)
Το merch (merchandise), δηλαδή τα προϊόντα που σχετίζονται με μια μάρκα, είναι ένα σημαντικό εργαλείο για μια διαδικτυακή επιχείρηση για διάφορους λόγους.
Αρχικά βοηθάει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, του brand. Το merch φέρει το λογότυπο, τα μηνύματα ή τα σύμβολα της επιχείρησης, λειτουργώντας σαν κινητή διαφήμιση. Όταν οι πελάτες φορούν ή χρησιμοποιούν προϊόντα με το brand , προσελκύουν την προσοχή άλλων, αυξάνοντας την προβολή.
Από την άλλη απλά οι ακόλουθοί σας, μπορεί να θέλουν την σύνδεση τους μαζί σας, ενισχύουν την κοινότητα που φτιάνει κανείς στο διαδίκτυο, μέσα και από τα social αλλά και το merch. . Οι πελάτες που αγοράζουν ή λαμβάνουν merch αισθάνονται πιο κοντά στην επιχείρησή σας, ειδικά αν το brand σας συνδέεται με μια κοινότητα ή lifestyle. Όταν οι πελάτες αγοράζουν merch, δεσμεύονται περισσότερο στο brand σας. Αυτή η αφοσίωση αυξάνει την πιθανότητα να επιστρέψουν για νέες αγορές και να προτείνουν την επιχείρησή σας σε άλλους.
Κακά τα ψέματα, καλή η συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες-ακόλουθους ή υποστηρικτές αλλά είναι και μια βασική πηγή εσόδων για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που βασίζεται στο περιεχόμενο, όπως οι YouTubers, οι podcasters ή οι bloggers (καλή ώρα), συχνά χρησιμοποιεί το merch για να αυξήσει τα κέρδη της πέρα από διαφημίσεις ή συνδρομές που για να λέμε και την αλήθεια είναι πενιχρά έως ανύπαρκτα!
Όλα αυτά, βοηθάνε στο να διαφοροποιηθεί ένας δημιουργός μέσα σε έναν κορεσμένο χώρο. Ειδικά, όταν τα προϊόντα είναι μοναδικά εκφράζουν μια φιλοσοφία που αφορά ένα μεγάλο σύνολο των ακολούθων και φυσικά είναι μιας υψηλής ποιότητας προϊόντα. Ο ανταγωνισμός πλέον είναι μεγάλος και ο χώρος ειδικά της δημιουργίας περιεχομένου και merch έχει κορεστεί αρκετά. Αυτό φυσικά δεν είναι κάποια συνταγή επιτυχίας. Μπορεί ένας δημιουργός να έχει μια ξεχωριστή ποιότητα περιεχομένου και καλή ποιότητα merch ωστόσο να μην φτάνει στο ευρύ κοινό το μήνυμά του, η επικοινωνία να λείπει από την εξίσωση και οι πωλήσεις ή ακόμα και η επισκεψιμότητα να είναι χαμηλή.
Το merch μπορεί να λειτουργήσει από την άλλη, ως εργαλείο προώθησης σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι με διάφορους επικοινωνιακούς τρόπους και τεχνικές marketing να επιτυγχάνεται και η πώληση και η επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις συχνά διοργανώνουν διαγωνισμούς με έπαθλο προϊόντα merch, αυξάνοντας το engagement με την κοινότητά τους.