Skip to content
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
51 South Media

51 South Media

  • HOME
  • 51
  • Blog
  • News
    • News Highlights
  • ThePhotoWall
  • TheNewsWall
  • Social
  • Content
  • Videos
  • Viral Vibes
  • Toggle search form

Bluesky: Η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θέλει να γίνει… Twitter

Posted on November 25, 2024 By admin

«Διέξοδο» σε μία νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης αναζητούν ολοένα και περισσότεροι… δυσαρεστημένοι χρήστες του Twitter -ή Χ, αν προτιμάτε- σε όλο τον κόσμο. Το Bluesky -περί ου ο λόγος- αριθμεί πλέον περί τους 19 εκατ. χρήστες και διερύνεται με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς περίπου 1.000.000 λογαριασμοί προστίθενται στο μέσο καθημερινά, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες και τη δυναμική του.

Καθώς φαίνεται, μέχρι τώρα το προτιμούν κυρίως… απογοητευμένοι χρήστες του Χ, που βλέπουν την πλατφόρμα που αγάπησαν να μετατρέπεται σε πεδίο προπαγάνδας του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της, Έλον Μασκ, υπέρ του νέου Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και να προωθούνται αλλαγές που ουδόλως τους αφήνουν ικανοποιημένους -όπως π.χ. το να βλέπει κανείς ακόμα και τους λογαριασμούς που έχει μπλοκάρει. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι χρονικό «ορόσημο» για τις ανοδικές τάσεις της νέας πλατφόρμας αποτέλεσε η νίκη του υποψηφίου των Ρεπουμπλικανών στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. Άλλοι πάλι, όπως η βρετανική εφημερίδα «The Guardian», αποχωρούν από το Χ, καταγγέλλοντάς το ως «τοξικό».

Με τι… μοιάζει και ποιοι το διοικούν

Στο… μάτι, η πρώτη αίσθηση για το Bluesky είναι ότι μοιάζει πολύ στο παλιό Twitter -σημερινό Χ. Και δεν θα μπορούσε, ενδεχομένως, να γίνει διαφορετικά, καθώς ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και δημιούργησε το Bluesky είναι ο πρώην «εγκέφαλος» πίσω από το Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ.

Ο ίδιος μάλιστα είχε πει παλαιότερα πως ήθελε το Bluesky να είναι μια «αποκεντρωμένη» έκδοση του Twitter, που δεν θ’ ανήκει σε κανένα άτομο ή οντότητα -ωστόσο ο Ντόρσεϊ αποχώρησε από το διοικητικό συμβούλιο του Bluesky, ήδη από τον Μάιο του 2024. Τώρα διοικείται και ανήκει κατά κύριο λόγο στη διευθύνουσα σύμβουλο Τζέι Γκρέιμπερ, ως αμερικανική εταιρεία κοινής ωφέλειας. Η ίδια λέει ότι η πλατφόρμα κερδίζει περί τους 10.000 νέους χρήστες κάθε 10-15 λεπτά.

“The state of most social platforms right now is that users are locked in and developers are locked out. We want to build something that makes sure users have the freedom to move and developers have the freedom to build.”

— Jay Graber, CEOhttps://t.co/x6v5YW0WFT pic.twitter.com/8aF5l9AVtv

— bluesky (@bluesky) November 17, 2024

Jay Graber, Bluesky CEO:

“I think social media should be basically common infrastructure that society gets to use and evolve it as society evolves, building a more democratic form of social media to reflect a democratic society.”https://t.co/x6v5YW0WFT pic.twitter.com/cylOnKkMYV

— bluesky (@bluesky) November 20, 2024

 

Μία μπάρα στα αριστερά της σελίδας δείχνει όλα όσα θα περίμενε κανείς -αναζήτηση, ειδοποιήσεις, αρχική σελίδα κ.ά. Όσοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μπορούν να δημοσιεύουν, να σχολιάζουν, να αναδημοσιεύουν και να κάνουν «like» στις αναρτήσεις που ξεχωρίζουν. Η κύρια διαφορά είναι ότι το Bluesky είναι… αποκεντρωμένο -ένας περίπλοκος όρος, που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να φιλοξενήσουν τα δεδομένα τους σε διακομιστές άλλους, από αυτούς που ανήκουν στην εταιρεία.

Αντί να περιορίζονται, στην πράξη, σε έναν συγκεκριμένο λογαριασμό με το όνομα Bluesky, οι άνθρωποι μπορούν (αν θέλουν) να εγγραφούν, χρησιμοποιώντας έναν λογαριασμό που ήδη τους ανήκει -μια δυνατότητα, ωστόσο, την οποία οι περισσότεροι δεν επιλέγουν, με αποτέλεσμα κάθε νέος χρήστης να έχει ένα «.bsky.social» στο τέλος του ονόματος που επιλέγει.

Η τεχνολογία ΑΤ Protocol

Το Bluesky βασίζεται στο AT Protocol, μία τεχνολογία ανοιχτού κώδικα, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν και άλλοι, για να δημιουργήσουν τα δικά τους project κοινωνικής δικτύωσης. Σε αντίθεση με το Facebook ή το Twitter, τα κοινωνικά δίκτυα που βασίζονται στο ίδιο ανοιχτό πρωτόκολλο μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του Bluesky μπορούν να αλληλεπιδρούν με χρήστες σε άλλα δίκτυα, που βασίζονται επίσης στο AT Protocol. Έτσι, εάν ένας χρήστης του Bluesky θέλει να φύγει σε άλλο δίκτυο που χρησιμοποιεί το AT Protocol, μπορεί να πάρει μαζί του, τους ακόλουθούς του, αναρτήσεις και άλλα δεδομένα.

Το Bluesky υπάρχει από το 2019, αλλά μέχρι και πριν από λίγους μήνες λειτουργούσε μόνο με «προσκλήσεις», Αυτό επέτρεψε στους προγραμματιστές να ασχοληθούν με όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν, προτού «υποδεχτούν» ένα πιο ευρύ κοινό. Τίποτα όμως δεν τους είχε προετοιμάσει για την «πλημμύρα» από νέους χρήστες μέσα στον φετινό Νοέμβριο -κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν καθημερινά προβλήματα με διακοπές λειτουργίας.

Η Bluesky ξεκίνησε με χρηματοδότηση από επενδυτές και εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων και έχει συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια μέσω αυτών των «εργαλείων». Με τόσο πολλούς νέους χρήστες, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να πληρώνει τους λογαριασμούς. Στην ακμή του Twitter, η πλατφόρμα έβγαζε τη συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων της από τις διαφημίσεις. Η Bluesky έχει δηλώσει ότι θέλει να το αποφύγει και θα συνεχίσει να εξετάζει συνδρομητικές υπηρεσίες για τους χρήστες.

Με 19 εκατ. χρήστες έως τώρα -οι περισσότεροι από Μεγάλη Βρετανία και Βόρεια Αμερική- το Bluesky εξακολουθεί να είναι πολύ μικρότερο συνολικά από το Threads του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, το οποίο μετράει πάνω από 275 εκατ. ενεργούς χρήστες, αλλά και, φυσικά, από το X. Έχει ωστόσο μπει δυναμικά στην κατηγορία εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης στο αμερικανικό App Store της Apple και, όπως λένε οι Αμερικανοί, «the sky is the limit»…

Πηγή protothema.gr

Featured, Social Tags:Blog, BlueSky, Digital, Internet, News, Social, Social Media, Twitter, Διαδίκτυο

Post navigation

Previous Post: Κάντε reset των προτεινόμενων στο Instagram
Next Post: Στην Ελλάδα η υπηρεσία “Take It Down” που βοηθά ανήλικους χρήστες να σταματούν την κοινοποίηση προσωπικών τους φωτογραφιών

Related Posts

Κικίλιας από Σύρο: Καμία αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων News Highlights
Εγκρίθηκε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης του Ηρακλείου News Highlights
Η OpenAI ετοιμάζει δική της πλατφόρμα social media Featured

Recent Posts

  • Κικίλιας από Σύρο: Καμία αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
  • Εγκρίθηκε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης του Ηρακλείου
  • Η OpenAI ετοιμάζει δική της πλατφόρμα social media
  • Καλό Πάσχα!
  • TikTok: Προσφορά για την εξαγορά του κατέθεσε ο ιδρυτής του OnlyFans

Copyright © 2025 51 South Media.

Powered by PressBook Grid Blogs theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Do not sell my personal information.
Cookie SettingsAccept
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT